زندگی با تجربه دیگران شیرین تر میشه...
0

نحوه شروع ساخت انیمیشن دوبعدی و تیم سازی  چگونه است؟

نحوه شروع ساخت انیمیشن دوبعدی و تیم سازی  چگونه است؟

ساخت انیمیشن دوبعدی یکی از پر درآمدترین صنعت‌های دنیای امروز می‌باشد. به طوری که بسیاری از بزرگسالان ساعت‌ها در صف سینما ایستاده تا به تماشای انیمیشنی که در حال اکران است بپردازند. جذابیت انیمیشن تا آنجایی پیشرفت داشته است که رده سنی برای تماشای آن تقریبا از بین رفته است! دنیای انیمیشن هر روز در حال توسعه گسترش است و گیشه بسیاری از بزرگترین سینماها را اشغال نموده است تا انتهای مقاله با ما باشید تا شما را با نحوه شروع ساخت انیمیشن دوبعدی و تیم سازی  آشنا کنیم.

نحوه شروع ساخت انیمیشن چگونه است؟

نحوه شروع ساخت انیمیشن دوبعدی خیلی شبیه به شغل کشاورزی می‌باشد. باید مدت زیادی بدون هیچ گونه سودی، فقط کاشت تا بعدا از برداشته هایمان استفاده ببریم. باید مدت زیادی مطالعه نماییم، اطلاعات عمومی را بالا برد، چندین مهارت یاد گرفت و در زمینه مدنظر کارکرد تا تجربه کافی به دست آوریم. پس اگر با این تفکر که این رشته نیاز به مطالعه و درس خواندن ندارد می‌خواهید وارد آن شوید، بهتر به شما بگویم که کاملا در اشتباه هستید. چون در کار تولید انیمیشن، در واقع شما باید دنیای خودتان را رسم کنید. دنیا شاید بی انتها باشد، ولی دنیای که تو مد نظرت است، فقط تا آن جایی است که تو دیده ای. پس اگه حوصله ی مطالعه و کسب اطالعات جدید و فعالیت های طولانی و مستمر را ندارید، به فکر رشته ای دیگر باشید.

انیمیشن رو چطور و از کجا شروع نماییم؟

وقتی به دنیای سینما ورود می‌کنید که یه شاخه از آن انیمیشن می‌باشد، مشاهده خواهید کرد که هر اثری، ۳ جنبه ی کلی دارد که شامل: محتوا، صوت و تصویر. حال در بالا که بیان شده زمینه مدنظر رو باید دنبال کنیم، منظور همین قسمت است. حقیقت تلخ در شروع انیمیشن سازی این است که، نمی‌توان هر سه مورد بیان شده را با یکدیگر دنبال نمود. هیچکس این توانایی را ندارد. حال کسانی هم هستند که هر سه مورد را انجام داده اند اما مطمئن باشید که از کیفیت کارشان کاسته شده است. حتی وقتی کار خیلی حرفه ای شده، زیرشاخه های هر کدام از این ها به افراد مختلف یا حتی به تیم های مختلف سپرده می‌شود تا کار بسیار تمیز و بدون عیب تکمیل شود. ساخت انیمیشن دوبعدی نیاز به تمرکز بالا دارد.

بیشتر بخوانید: بلندر؛ آیا بهترن نرم افزار طراحی سه بعدی است؟

ساخت انیمیشن و طراحی اشکال و کاراکتر ها به چه صورت است؟

معمولا در این مرحله  اشکال ، اجسام و کاراکتر های  مورد نیاز در ساخت انیمیشن را به وسیلهٔ برنامه های کاربردی مثل ماکرومدیا فلش یا پاورپوینت و یا فتوشاپ طراحی کرده و در صورت نیاز خواهیم توانست برای موجودات طراحی شده اسکلت و اهرم‌ های مجازی تعریف کرده تا تحرک آنها در مرحله ی بعد ساده ‌تر گردد. ولی به طور کلی اسکلت ‌بندی در طراحی مدل ‌های دوبعدی بر خلاف مدل ‌های سه ‌بعدی ضرورت آنچنانی نداشته و خیلی مهم نیست. در طراحی مدل ‌های دوبعدی می‌توانیم از گرافیک بیت‌ مپ (bitmap) یا برداری استفاده نماییم.

ساخت فریم‌های کلیدی

برای ایجاد حرکت‌ های مورد نظر در ساخت انیمیشن از لایه ‌ها استفاده می‌نماییم و در فریم‌ های کلیدی تغیرات حرکتی را اعمال کرده که شامل حرکاتی مثل حرکات اعضای بدن ، چشم ، لباس و … می‌گردد. این نوع سبک از ساخت انیمیشن  را فول فریم می‌نامند که در آن باید تمامی فریم ها به صورت دستی طراحی گردند.

مورفینگ

همان رندرینگ در انیمیشن سه بعدی می‌باشد با این تفاوت که کاری که کامپیوتر باید آن را انجام دهد تا حدودی فرق دارد. در این مرحله کامپیوتر باید به ازای هر لایه فریم ‌های موجود بین فریم ‌های کلیدی را حساب کرده و سپس تمام لایه‌ ها را با هم دیگر ادغام نماید تا انیمیشن نهایی تولید شود. در ضمن باید عمل رندرینگ را برای فریم‌ های کلیدی به طور جداگانه انجام داد ولی به فریم‌ های میانی کاری نداریم . فرآیند تولید فریم‌ های میانی در اصطلاح مورفینگ یا تویینینگ نام دارد . فریم‌ های انیمیشن تفسیر شده را خواهیم توانست به فرمت فیلم یا ویدئو ذخیره نماییم و در هنگام نیاز به نمایش درآوریم.

اما یکی از برتری ‌های انیمیشن دوبعدی پهنای باند کم و زمان کوتاه رندرینگ است که به ما این اجازه را خواهد داد که فرآیند رندرینگ را به صورت بی ‌درنگ در زمان ساخت انیمیشن انجام داده و تکمیل کنیم. این خاصیت سبب آن شده که در اینترنت به جای فرآیندهایی مثل به رشته درآوردن و از پیش بار نمودن انیمیشن‌ های طولانی را در کامپیوتر مقصد تفسیر نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.